*Iubire Adevarata*


Era o dimineaţă aglomerată la cabinet când, în jurul orei 08:30, intră un domn bătrân cu un deget bandajat. Îmi spune imediat că este foarte grăbit căci are o întâlnire fixată pentru ora 09:00. L-am invitat să se aşeze ştiind că avea să mai treacă cel puţin o jumătate de oră până să apară medicul. Îl observ cu câtă nerăbdare îşi priveşte ceasul la fiecare minut care trece.
Între timp mă gândesc că n-ar fi rău să-i desfac bandajul şi să văd despre ce este vorba. Rana nu pare a fi aşa de gravă. În aşteptarea medicului, mă decid să-i dezinfectez rana şi mă lansez într-o mică conversaţie.

Îl intreb cât de urgentă este întâlnirea pe care o are şi dacă nu preferă să aştepte sosirea medicului pentru tratarea rănii… Îmi răspunde că trebuie să meargă neapărat la casa de bătrâni, aşa cum face de ani buni, ca să ia micul dejun cu soţia.
Politicoasă, îl intreb de sănătatea soţiei. Senin, bătrânul domn îmi povesteşte că soţia, bolnavă de Alzheimer, stă la casa de bătrâni de mai bine de 7 ani. Gândindu-mă că într-un moment de luciditate soţia putea fi agitată de întârzierea lui, mă grăbesc să-i tratez rana, dar batranul îmi explică că ea nu-şi mai aduce aminte de 5 ani cine este el…
Şi-atunci îl întreb mirată: “Şi dvs.. vă duceţi zilnic ca să luaţi micul dejun împreună?“. Cu un surâs dulce şi o mângâiere pe mână, îmi răspunde:
“E-adevărat că ea nu mai ştie cine sunt eu, dar eu ştiu bine cine este ea“.
Am rămas fără cuvinte şi un fior m-a străbătut în timp ce mă uitam la bătrânul care se îndepărta cu paşi grăbiţi.
Mi-am înghiţit lacrimile spunându-mi în sinea mea: “Asta este dragostea, asta este ceea ce îmi doresc de la viaţă!… Căci, în fond, aşa este dragostea adevărată …nu neapărat fizică şi nici romantică în mod ideal.
Să iubeşti înseamnă să accepţi ceea ce a fost, ceea ce este, ceea ce va fi şi ceea ce încă nu s-a întâmplat.”

Morala:

Persoanele fericite şi împlinite nu sunt neapărat cele care au tot ce este mai bun din fiecare lucru, ci acelea care ştiu să facă ce-i mai bun din tot ceea ce au.
Viaţa nu înseamnă să supravieţuieşti unei furtuni, ci să ştii să dansezi în ploaie!!

Tag-uri:, , , , ,

8 gânduri despre „*Iubire Adevarata*

  1. frezii 11 Noiembrie 2013 la 11:24 Reply

    Buna Ileana !
    O saptamana frumoasa de toamna cu multe satisfactii ! Pupicei 😛

    Apreciază

    • Ileana 11 Noiembrie 2013 la 14:38

      Buna ziua iubita!…O zi frumoas si tie, azi fac curatenie in casa 🙂 Pupici!

      Apreciază

  2. Beta 9 Noiembrie 2013 la 13:06 Reply

    Este adevarata aceasta povestire. Am intalnit in viata mea oameni care s-au comportat la fel in astfel de situatii. Adevarat, nu prea multe dar am avut aceasta sansa si pentru ca eram la o varsta frageda, nu m-au impresionat. Trecand timpul , si avand o varsta mi-am amintit mereu de acei batrani care luptau cu boala dar erau fericiti ca erau si puteau sa aduca un strop de fericire persoanei langa care au trait o viata. Ma gandesc mereu si constat ca f. multi oameni vorbesc despre iubire dar fara sa supar pe nimeni, majoritatea sunt oameni superficiali care nu au inteles si nici nu au gandit la profunzimea acestui sentiment. Iubirea adevarata ne-a fost exemplificata de insusi Dumnezeu. Mai mare exemplu de iubire nici nu poate exista. Oamenii tot nu au invatat sa iubeasca si mereu au confundat dragostea cu iubirea. De aceea este f. bine sa ne gandim de mai multe ori inainte sa spunem cuiva „te iubesc”pentru ca este mare pacat sa suparam sufletul unui om prin cuvinte pe care nu le simtim si nu le stim bine intelesul. Iubirea = sacrificiu. Atat timp cat nu putem sacrifica nici macar putin, inseamna ca nu iubim. In timp, ca si la acesti batrani alaturi de iubire si care ajuta iubirea se aseaza toleranta, compromisul si cel mai important prietenia. Daca la inceputul unei relatii nu exista rasadul prieteniei care sprijina in timp iubirea, nu multi vor ajunge sa cunoasca o iubire adevarata ca acesti batrani din poveste. Greseala oamenilor din ziua de astazi este confuzia dintre iubire si dragoste. Dragostea se manifesta o perioada intr-o relatie insa cu iubirea mergi pana la mormant.

    Apreciază

    • Ileana 9 Noiembrie 2013 la 20:55

      Da, ma bucur ca sunt si oameni care fac diferenta intre dragoste si iubire. Iubirea ne tine treji!

      Apreciază

  3. Aliosa 9 Noiembrie 2013 la 7:18 Reply

    Buna dimineata !
    Frumoasa morala
    Dar oare cati o aplica ?
    Weekend placut !
    Aliosa.

    Apreciază

    • Ileana 9 Noiembrie 2013 la 11:09

      Buna dimineata!…Asa este, morala in ziua de azi…se aplica foarte rar. O zi de sambata frumoasa alaturi de cei dragi!

      Apreciază

  4. petricavitan 8 Noiembrie 2013 la 20:22 Reply

    Foarte adevarat draga mea.

    Apreciază

  5. Ileana 8 Noiembrie 2013 la 20:18 Reply

    Nu stiu cat e de adevarat, fiecare suntem unici si fiecare ne regasim uneori undeva…candva…
    Ma bucur ca te regasesti…undeva…candva…AICI!

    Apreciază

Cu respect Ileana!

muzele albe

texte de Cristina-Monica Moldoveanu

Superduque

Mi patria es todo el mundo.

fatacuțigara

”Be the change you want to see in the world.”

zeitderreife

Meine Bilder, Gedanken und Emotionen

Din suflet pentru suflet

"Cuvintele sunt tot ce am.Le răscolesc,le adun și le pun cap la cap, îmi caut în adâncul sufletului pentru a crea un șirag din ele.Scriu pentru suflete,direct din suflet.E tot ce știu să fac."

Claudia Adriana

Marcu Claudia Adriana

Casuta sufletului meu.

... undeva, candva acum, sau poate... niciodata...

cristinacriss

O nouă oază de aberaţii !

L.D

Viața este însăși magie!

GÂNDURILE DINTRE PAGINI!

Cărțile educă spiritul!

GISELA

visând cu ochii deschiși

Illusion's Street

străduţa mea de iluzii

doar, o viaţă

eu trăiesc, când să fiu supărat

69

Cel mai bun mod de a face dragoste e sa faci sex!

Amăgiri

Când au uitat să zboare, oamenii au învăţat să meargă. Atunci au cucerit pământul. Azi privesc cerul şi-şi doresc aripi. I-au uitat libertatea.

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Ce poate fi mai frumos ca poezia și mai dulce ca iubirea?

Eltiempohabitado's Weblog

Blog de Julie Sopetrán. Poesía para niños y adultos.

Incercari

de ginduri

Gara pentru noi

blogul Renatei

.*♥**♥*★ *♥*..*♥*. BERNARD *♥**♥*★ *♥*..*♥*.

♥♥ ♥♥ MES PLUS BEAUX BISOUS D'AMITIES A VOUS ♥♥ ♥♥

prietendevremerea

O vorba buna

Lumea lui Alexandru

Despre viaţă, oameni, natură, flori, animale, locuri şi lucruri

Alioşa

File de jurnal

Oovi's Weblog

sunt... doar calator care vrand... nevrand... lasa un semn...

Hideaga

"Nu există desăvârsire. Există, oricum, drumul spre ea." (Octavian Paler)

poetryandloveblog

Versuri şi Meditaţii

jllopart

la poesía es libertad

Almeno Tu

racconti e riflessioni

Blog-ul lui Adrian

Gânduri, şoapte, verbe în strungi şi versuri…

🐞❤💕🐞uĞuR BöCeĞi 🐞💕❤🐞🌹💋👠💕NaR-ı 💋aŞK💕👠💋🌹 🐞 ❤ 💕 🐞LaDYBuG🐞 💕 ❤ 🐞 👠 💕 The FiRe 💋 oF ❤ LoVe 💕 👠 💘 👠 🌹 🐞 🌹 👠 💘

🐞❤ 💕👠💋🐞🌹💧❤ 💕👠💋🐞 MuTLu oL & MuTLu KaL & MuTLu eT🐞❤ 💕👠💋🐞❤ 💕👠💋 👠❤🐞🐞❤ 👠❤💋🐞 ❤👠❤ 💋❤ 👠🐞❤👠❤ 💋❤ 👠🐞•💘🌹 💜❀🍂°º★°º★•~••#••💘~•★💘🐞❤ 👠🐞❤💋 🐞👠❤💋❤👠🐞Be HaPPY & STaY HaPPY & MaKe HaPPY 🐞❤👠❤💋 👠🐞❤💗¨★🍂💛🍁🌿 ↪★ ✿_🍃🔱🍃 •💘┊ ┊ ,•’``’•,•’``’•, ┊ 💟 💛 💙 🌸 ┊ 🌼┊ 🌸 ┊ "🌼 💙 💟 💜 ☁┊ 쇼 ┊ 🐰 ┊ ☁ 💖 💙 💛 ─╬ஜఋ╪► ┊ ’•, 💙 ,,•’ 💙 🔱🍃 💛 `’•,,•`’ ┊ ,•’``’•,•’``’•, ┊ ’•,` 💗 ,,•’ 💟 `’•,,•`’ ✿⊱•╮♡❤╭•⊰✿ 💕👠✽💕👠💋🐞✽💕👠💋🐞✽ 💕👠✿⊱•╮♡❤╭•⊰✿

HopeLess

Scrisul face parte din mine, din viață... ca de altfel, arta în toate formele ei!

Versuri nemachiate

Cu un creion de vers negru, îmi machiez ochii sufletului.

prieteni virtuali

Pastreaza in sufletul tau , doar momentele frumoase si langa tine doar oamenii, care te pretuiesc cu adevarat!

ecaleopi

Bine ati venit! Welcome!

Lacrimaroua

... e lumea mea si , te invit in ea ...

Poveste de Jurnal

Imposibilul îl poti face posibil

Cristian Blog

„În spatele unui lucru banal se poate ascunde o întreagă poveste”

Sâmburi

Niciun sâmbure nu e ceea ce pare a fi.

Comedie

Blog de Comedie

arta si natura

O constiintă încarcată are nevoie sa se confeseze. O operă de artă reprezintă o confesiune. Albert Camus

Cristian Lisandru

festina lente - prin(tre) cuvinte, gânduri, mirări...

Where Words Daily Come Alive

A Word Press Blog Which Will Make You Smile

